#101ana90 on 04.04.13 9:10


to ima u materijalima za poslovno komuniciranje,... kupila u skripti... :OK:

#102šarapova on 04.04.13 15:01

avatar
Etika i profesionalizam

- svaka profesija razvija vlastiti etički kodeks kako bi zaštitila klijente i privilegirani položaj u društvu. Ovi kodeksi često imaju snagu zakona i vladinih uredbi. Stroga provedba kodeksa; svaka profesija podrazumijeva posebna znanja i vještine kao i uvjerenje da je svaka profesija toliko složena da je mogu obavljati samo kvalificirani pojedinci

Društvena odgovornost
- djelatnici PR-a preuzimaju kolektivnu odgovornost za određivanje razine stručnosti, definiranje standarda ponašanja i potrebnog obrazovanja i preduvjet za dobivanje dozvole

Pozitivne značajke
- unapređuje profesionalnu praksu primjenom standarda etike i ponašanja
- unapređuje organizacije isticanjem potrebe za njihovim javnim prihvaćanjem
- služe našem društvu tako da komuniciranjem zamijene dezinformacije informacijama

Negativne značajke
- promicanje potrebnih interesa ponekad nauštrb javne dobrobiti
- pretrpavanje kom. kanala pseudo događajima
- nagrizanje kom. kanala cinizmom

#103šarapova on 04.04.13 15:02

avatar
Odnosi s javnošću

- 19. st. – prvi put se koristi izraz „public relations“
- 1923. – prvi seminar o odnosima s javnošću
- priopćenja za medije – pouzdan i besplatan izvor inf. koje mediji mogu koristiti za plasiranje vlastitih priča
- jedina konstanta današnjeg društva su promjene; PR usmjerava promjene mišljenja, stavova i odnosa koji se tiču ciljeva, proizvoda, tvrtki, pojedinaca – bez obzira na to u kakvoj ulozi pojedinac nastupa i kakva su očekivanja s okolinom
- razvoj PR-a omogućila tehnologija (TV, Internet) – dostupni svima, kom. ubrzana i olakšana

#104šarapova on 04.04.13 15:05

avatar
Njih sam našla u skripti "Odgovori na pitanja" koja ima 226 str. Mislim da to ima na SkyDrive u mapi PIS, UIS, Poslovno komuniciranje. Nadam se da sam vam pomogla.

#105kleva on 05.04.13 14:39


hvala šarapova hvala :OK:
trazila sam i faze pregovaranja, al nisam nigdje nasla, na netu ima ali svagdje je drugacije, ako znas jos i to? hvala

#106šarapova on 05.04.13 15:11

avatar
Mislim da to ima u skripti iz: Poslovno komuniciranje.

5. PREGOVARANJE

5.1. Pregovaranje
- kontrolirani kom. proces s ciljem rješavanja sukoba interesa dviju ili više razumnih pregovaračkih strana (kada svaka strana može blokirati postizanje cilja druge strane). Ukoliko jedna strana to ne može, to nije pregovaranje.
- pregovor se zasniva na kom. (riječima, glasovima, pokretima, slikom…)
- najjače oružje pregovarača su činjenice kojima pridobivaju svoje sugovornike pa treba prikupiti sve podatke o tematici pregovora, o sugovornicima…
- govor treba biti: razumljiv, privlačan i pouzdan

Faze u procesu pregovaranja:
1. Upoznavanje suprotne strane
2. Započinjanje pregovora
3. Izražavanje neslaganja i konflikta
4. Ponovno procjenjivanje i kompromis
5. Sporazum

5.2. Elementi pregovaranja
1. Stil pregovaranja – svaki pregovarač sam kreira svoj stil. Sugovornici očekuju stručnost, poznavanje teme, dobro oblikovano izlaganje

2. Značenje riječi – osobna sigurnost u značenju korištenih riječi

3. Briga za sugovornika – praćenje reakcija sugovornika, treba se potruditi da sugovornici shvate o čemu se radi

4. Slušanje – mora se slušati jer čuti nekoga ne znači i slušati ga. Neslušanje se javlja kad sugovornik samo šuti i sluša, ali ne pokazuje znakove interesa.
a) Aktivno slušanje – potrebno je provjeravati, postavljati pitanja

5. Osjećaj za vrijeme – moraju se dogovoriti termini pregovaranja. ¼ za uvodni dio, 2/4 za glavni, ¼ za zaključak

6. Gestikulacija – najčešća manuelna, ako je prenaglašena može omesti tijek kom. (pokreti, smijeh)

7. Gledanje sugovornika – pokret usmjerenosti k sugovorniku znači da je govorniku stalo do kom.

8. Pokreti – a) Nesvjesni pokreti – poruku mogu prenijeti ruke, oči, smijeh (zabrinutost – ruke
prekrižene na grudima, nervoza – nakašljavanje)
b) Svjesni pokreti – ne igrati se raznim predmetima

9. Magnetizam očiju – izbjegavati čest direktan kontakt očima

5.3. Vrste pregovaranja
1. TIMSKO PREGOVARANJE
- podjela uloga: a) određivanje vođe pregovaračke ekipe (tko će voditi)
b) određivanje uloga svih članova ekipe (tko će što raditi i reći)
c) određivanje odnosa unutar ekipe (prijenos prava govora tijekom pregovora)
- vođa grupe mora znati voditi grupu, pregovarati, imati autoritet za donošenje odluka, povjerenje ekipe

2. INTEGRATIVNO PREGOVARANJE – dogovori koji se stvaraju situacijom dobivam – dobivaš

3. DISTRIBUTIVNO PREGOVARANJE – pokušava se podijeliti ograničena količina resursa; slučajem dobivam – gubiš

4. PRINCIPIJELNO PREGOVARANJE – kada su obje strane usredotočene na zadovoljenje obostranih interesa, a ne suprotnosti

#107kleva on 05.04.13 15:18


hvala ti puno hvala
znaci kad polazem pis, polazem jos barem 3 njena predmeta..
no krasno hmmm

#108šarapova on 05.04.13 15:26

avatar
Nije dovoljno navesti samo faze pregovaranja nego ih treba objasniti. Ne znam gdje se to može pronaći. Možda možeš sama svojim riječima objasniti npr. sporazum. Možda bi trebala pitati asistenta da on odgovori na to pitanje. Što više "družiš" s njima, veća šansa da ćeš proći.

#109kleva on 05.04.13 15:30


a probat cu potrazit na netu, ako ne upali onda cu pitat asistenta, posto na mail rijetko odgovaraju, pa mi nema bas smisla slat mail 2 dana prije ispita...
al hvala ti na pomoci Wink

#110kleva on 06.04.13 15:45


a sta napisat za 4 funkcije odnosa s javnoscu?
u pk ima nesto o tome, ali ih ima 9, a na netu sam trazila nigdje nema 4, najmanje 5 hmmm

#111Phoebe on 09.04.13 7:12

avatar
Porterov lanac vrijednosti, poticanje inovacija, upravljanje vs rukovodjenje, funkcije odnosa s javnoscu, faze pregovaranja, semanticki aspekt, vrednote posl.sustava

#112Severina on 10.04.13 16:07

avatar
Vrste IS-a, vrste PIS-a, aspekti informacija, Porter, poticanje inovacija, razine menadžmenta, vrednote pisa, asertivnost, upravljanje vs rukovođenje, vođa vs menadžer, kontroling vs kontrola, tim vs grupa, program vs projekt, etika i profesionalizam, baza znanja, planiranje i upravljanje kao funkcije menadžmenta, reinženjering, faze pregovaranja, funkcije s javnošču.

#113šarapova on 11.04.13 23:00

avatar
@Severina wrote: funkcije s javnošču.

Ne funkcije nego sastavni dijelovi funkcija odnosa s javnošću, ima ih 9. Odgovori su u e-udžbeniku.

4 funkcije odnosa s javnošću: 1. definiranje problema ili istraživanje 2. planiranje – utvrdili plan djelovanja 3. poduzimanje akcije i komuniciranje 4. ocjena programa ili evaluacija, a objašnjenje tih funkcija ima na SkyDrive, mapa PIS, UIS, PK / mapa Scribd, datoteka Odnosi-s-javnošću-dobra-skripta. Inače je to gradivo iz kolegija Poslovne komuniciranje.

Klikni OVDJE

#114flatino on 17.04.13 14:37


Kolege iz čega od ovog svega učiti za ispit?

Tj jesu li dovoljna sa sky drivea ona odgovorena pitanja? Ima ih nekih 90-ak na 20 stranica?



#115ana90 on 23.04.13 10:12


najbolje vam je naučit pitanja koja se pojavljuju na ispitu, tako sam polozila pis, učite iz materijala PK-poslovno komuniciranje-etika i profesionalizam, 4 koraka odnosa s javnoscu, funkcije odnosa s javnoscu, faze pregovaranja, koraci u rjesavanju sukoba, a jos se pojavljuju vrednote pis-a - vizija, misija i ciljevi-sve objasniti, porterov model, poticanje inovacija i europsko drustvo znanja-kritički osvrt, aspekti informacija-semantički, pragmatički i sintaktički-sve znat objasnit, upravljanje vs. rukovodenje,... nadam se da ce vam pomoci, sretno Grin

#116leni1 on 24.04.13 15:21


Guest
Jel zna netko odgovor na pitanje upravljanje vs. rukovođenje?

#117?eorp on 29.04.13 14:07


Guest
Aspekti informacija su:

Sintaktički, semantički, pragmatički aspekti informacija. Sve njih treba objasniti. Ako znate, odgovorite. Hvala

#118marga on 01.05.13 1:30


Guest
vođa vs menadžer, tim vs grupa, program vs projekt


Projekt vs program- Projekt je nositelj promjena u organizaciji, ali i promjena u ljudima koji u njemu sudjeluju.

-Projekt je privremeno nastojanje da se stvori jedinstven proizvod ili usluga

- PROJEKT – zamisao koja podrazumijeva izvođenje skupa poslova neophodnih za izgradnju informacijskih sustava; definiran je projektnim zadatkom, a izvodi ga projektni tim sastavljen od stručnjaka raznih profila.

PROGRAM – sastoji se od nekoliko projekata

- komponenta strateškog razvoja

- dalekosežnije promjene u zajednici

Na skydriveu u skripti od 200 i nešto stranica sam vidjela na neke od tih odgovora.

#119leni1 on 01.05.13 17:04


Guest
Zna li netko možda odgovor na pitanje VRSTE PIS-a?

#120wera on 02.05.13 9:32


Guest
Koji su aspekti informacija? Vrednote poslovnog sustava? i sto sve ulazi u porterov lanac vrijednosti?

#121biba92 on 02.05.13 11:11


Guest
koji su aspekti informacija? Vrednote poslovnog sustava? i sto sve ulazi u porterov lanac vrijednosti?

-aspekti informacija su pragmatički, semnatički i sintaktički
-vrednote poslovnog sustava su misija, cilj i vizija(to opisati)
-PORTEROV MODEL LANCA VRIJEDNOSTI:
1. Primarne aktivnosti:
- Ulazna logistika, Proizvodnja, Izlazna logistika, Marketing i prodaja, Usluge nakon prodaje
2. Aktivnosti koje podržavaju poslovanje:
- Korporacijska infrastruktura, Upravljanje ljudskim resursima, Razvoj, Nabava

VRSTE PIS-a i FUNKCIJE ODNOSA S JAVNOŠĆU?

piše na 10str u prvoj cjelini njene knjige-3. 7 Vrste poslovnih informacijskih sustava
Postoje različite vrste poslovnih informacijskih sustava. Oni se u poslovnim organizacijama
izgrađuju kao:12
1. parcijalni (djelomični: osobni, sektorski, funkcijski)
2. paralelni (zbroj samostalnih osobnih, sektorskih, funkcionalnih, projektnih)
3. integralni (cjelovit informacijski sustav poslovne organizacije, koji integrira sve
informacijske strukture poslovnog sustava)

#122biba92 on 02.05.13 11:21


Guest
A funkcije odnosa s javnošću je iz PK i treba napisati sastavne dijelove odnosa funkcije s javnošću tako su pisali po grupi da to treba napisat,a ima ih 9- 4.2. Sastavni dijelovi funkcije PR-a

1. PUBLICITET – informacija iz nekog vanjskog izvora koju mediji koriste jer ima vrijednost vijesti. Nekontrolirana metoda medijskog plasiranja poruke, jer izvor informacije ne plaća za njeno lansiranje

2. OGLAŠAVANJE – informacija koju u medijima plasira identificirani naručitelj, plaćajući pritom za medijski prostor i vrijeme. Kontrolirana metoda plasiranja poruke u medijima. Za razliku od marketinga koji ima za cilj plasman proizvoda na tržište i prodaju, oglašavanje može imati i drugu svrhu (npr. natječaj za posao). Organizacije koriste oglašavanje da bi stekle kontrolu nad sadržajem, plasmanom i tajmingom svojih poruka.

3. TISKOVNA AGENTURA – stvaranje priča i događaja u svrhu privlačenja medijske pozornosti i javnog interesa. Publicitet je glavna strategija tiskovnih agenata. Svoj pristup temelje na „teoriji postavljanja prioriteta“ (agenda setting theory) – govori o tome da važnost teme ili osobe određuje količina prostora koja se daje nekoj temi ili osobi.

4. JAVNI POSLOVI – public affairs; svhrha je izgradnja i održavanje odnosa s državnom upravom i lokalnom zajednicom, a s ciljem utjecaja na javnu politiku. Služe kao veza poduzeća s državnim organima.

5. UPRAVLJANJE TEMAMA – proces predviđanja, identificiranja i odgovaranja na javnopolitička pitanja koja utječu na odnos org. i njenih javnosti

6. LOBIRANJE – svrha je uspostavljanje i održavanje odnosa s državnom vlasti, s ciljem utjecanja na donošenje zakona i propisa. Skupine građana, udruge, sindikati utječu na odluke vlasti. Brinu se da vlada ostane otvorena pojedincima i skupinama koje su pogođene vladinim mjerama. U Europi ima negativan predznak pa se koristi izraz „aktivizam“.

7. ODNOSI S ULAGAČIMA – IR = Investir Relations (odnosi s financijskom javnošću); svrha je uspostavljanje i održavanje uzajamno korisnih odnosa s dioničarima i drugim pripadnicima financijske zajednice, a u cilju maksimiziranja tržišne vrijednosti.

8. RAZVOJ – privatne neprofitne org.; svrha je uspostavljanje i održavanje odnosa s donatorima i članovima da bi se osigurala financijska i volonterska potpora

9. ZAMJENA TERMINA

#123wera on 03.05.13 19:28


Guest
Pitanje upravljanje i rukovođenje. Dal se pod upravljanjem misli na upravljanje ljudskim potencijalima ili?

UPRAVLJANJE = donošenje odluka o pitanjima koja su bitna za poslovni uspjeh poduzeća. Razlikujemo:
1. upravljanje u užem smislu – usmjeravanje pravilnog posla
2. upravljanje u širem smislu – organizacija i motiviranje ljudi

RUKOVOĐENJE – izvršna aktivnost upravljanja. Proces i ukupna aktivnost koordiniranja ljudskih i materijalnih resursa rad izvršenja određenih zadataka i postizanja ciljeva.

#124wera on 04.05.13 18:19


Guest
Funkcije menadžmenta

U e-udžbeniku nisam našla konkretno taj odg., ali ima u skripti iz menadžmenta pod funkcijama planiranje, organiziranje, vođenje i motiviranje, kontroliranje i upravljanje ljudskim resursima

#125Tiak on 06.05.13 21:28


Guest
Spiralni razvoj IS-a, Publicitet, Komponente ERP sustava, Elementi pregovaranja, načela procesne orijentacije, korisnosti od uvođenja ERP sustava...

publicitet i elementi pregovaranja su bili na PK

#126Sponsored content